Apel Gradskoj upravi Zagreba: nemojte uvoditi polovična rješenja za parkiranje i diskriminirati građane u parkirnim zonama
Apeliramo na Gradsku upravu da ne primjenjuje model blokovskog parkiranja prije nego što se steknu uvjeti za cjelovito rješenje problematike parkiranja u Zagrebu. Za početak bi u izmjenama GUP-a trebalo predvidjeti veći broj parkirališta ili javnih garaža na obodu grada, revidirati trajne parkirne karte, dodijeliti po jednu besplatnu parkirnu kartu za automobile u vlasništvu stanara u zonama blokovskog parkiranja i unaprijediti javni gradski prijevoz.
Ako se želi osigurati pravičan sustav parkiranja u Zagrebu, bez ikakve diskriminacije, onda bi se trebalo uvesti blokovsko parkiranje bez zona, odnosno besplatno ili s istom simboličnom cijenom u svim parkirnim blokovima. Cijena satnih i dnevnih karata u zonama se može korigirati, što je norma u svim velikim gradovima Europske unije. To sve će imati ograničeni učinak dok se ne uspostavi sustav parkirališta na obodu grada, gdje će u cijenu parkirne karte biti uključeno i korištenje sustava javnog gradskog prijevoza.
Postojeći sustav nije dobar, no javnosti nije predočen niti jedan argument na temelju kojeg bi se moglo očekivati da će ga uvođenje blokovskog parkiranja unaprijediti. Ovaj model je i nepravedan prema stanarima parkirnih zona jer su oni, isto kao i stanari izvan parkirnih zona, platili komunalnu pristojbu koja se trebala iskoristiti za uređivanje parkirnih mjesta oko zgrada. Na tim mjestima Zagrebparking sada ostvaruje prihod od naplata parkiranja i za vozila stanara i za vozila koja dolaze izvan parkirnih zona.
Na predstavljanju novog modela kao jedan od motiva njegova uvođenja naveden je problem fiktivnog prijavljivanja u području parkirnih zona zbog ostvarivanja prava na povlaštenu parkirnu kartu, no taj problem se rješava provjerom prijava boravišta, a ne uvođenjem. K tome, fiktivno prijavljivanje boravišta je kažnjivo po zakonu.