
Nova avenija, samo za koga?
Izvedba nove prometnice, takozvane Šarengradske avenije, bila je najzanimljivija tema za sudionike tribine „Što bi novi generalni urbanistički plan trebao donijeti Knežiji“ koju smo organizirali u petak navečer u mjesnom odboru Knežija. Nova prometnica s četiri trake trebala bi ići između ulice Ćire Truhelke i željezničkog nasipa od Zagrebačke avenije do Jadranskog mosta, no još uvijek nije jasno kako bi bila uređena križanja te kako bi bili uređeni ulazi u kvart. Na sjajno posjećenoj tribini sudjelovali su naša vijećnica u mjesnom odboru Knežija Jelena Holy i naš gradski zastupnik Zorislav Antun Petrović.
On je podsjetio da bi prema javno dostupnim podacima prometnica od 1,5 kilometra trebala ići Vukovarske do Jadranskog mosta, no da nije jasno kako bi se regulirao promet, posebno prema mostu. Gradska uprava Zagreba je riješila imovinsko-pravne odnose za Šarengradsku i trenutno bi trebala biti u tijeku izrada izvedbenog projekta za ishođenje lokacijske dozvole, no zastupnicima nisu predočena konkretna rješenja. Vijećnica Holy je rekla da gradnja prometnice na području Knežije neće početi prije nego što se dovrši nova zgrada osnovne škole Horvati na križanju Horvaćanske i Tina Ujevića jer je na trasi zgrada stare škole predviđena za rušenje. Postavljena su i pitanja zbog čega se gradi tako široka prometnica ako već nakon Vukovarske prelazi na Andrašecovoj na samo dvije trake te koliki se intenzitet prometa očekuje. Petrović je ocijenio da se najvjerojatnije očekuje prelijevanje dijela prometa sa Savske i Vukovarske te izrazio nadu da je u planiranju predviđen i utjecaj nove prometnice na promet na Vukovarskoj, koja je u jutarnjoj špici zatrpana automobilima koji se slijevaju iz Krapinske, Ozaljske i Nove ceste.
Na žalost na tribini nije bio nitko iz Gradske uprave tako da se nije moglo dobiti podrobnije informacije o projektima, no vijećnica Holy i zastupnik Petrović su najavili da će od nadležnih zatražiti odgovore na sva pitanja koja su okupljeni postavili.